مزایای نوشیدن آب قلیایی

مزایای نوشیدن آب قلیایی

نوشیدن آب قلیایی مزایای بسیاری داشته و می‌تواند سطح سلامت عمومی بدن انسان را افزایش دهد. استفاده از این آب برای شرب نه‌تنها موجب حفظ سلامتی شده بلکه به درمان برخی بیماری‌ها نیز کمک می‌کند. بررسی‌های بسیاری بر روی خواص آب قلیایی صورت گرفته که نشان می‌دهد استفاده از این آب به‌عنوان آب شرب اثرات مثبتی بر بدن انسان می‌گذارد. در این مقاله به بررسی برخی از خواص و اثرات مثبت استفاده از آب قلیایی می‌پردازیم.

آب قلیایی یک آنتی‌اکسیدان قوی است

آنتی‌اکسیدان‌ها از بدن ما در برابر رادیکال‌های آزاد که می‌توانند مشکلات زیادی را برای سلامتی ایجاد کنند، محافظت می‌کنند. رادیکال‌های آزاد گروهی از اتم‌ها هستند که می‌توانند با آسیب رساندن به سیستم ایمنی بدن، سبب بروز مشکلات متعددی شوند. با آسیب دیدن سیستم ایمنی، بدن ضعیف شده و توان مقابله با بسیاری از بیماری‌ها را از دست می‌دهد.

منابع مختلفی مانند مواد و آلودگی‌های سمی، دود سیگار و حتی برخی مواردی که در خانه و به‌صورت روزانه با آنها سروکار داریم می‌توانند رادیکال آزاد را تولید کنند. بدن برای مقابله با اثرات رادیکال‌های آزاد به آنتی‌اکسیدان نیاز داشته و یکی از منابع غنی از آنتی‌اکسیدان، آب قلیایی است. به‌عبارت‌دیگر با نوشیدن آب قلیایی می‌توان بدن را در برابر بسیاری از بیماری‌ها ایمن کرد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب قلیایی ازآنجاکه به‌صورت مواد محلول به بدن وارد می‌شوند، راحت‌تر از سایر آنتی‌اکسیدان‌ها جذب می‌شوند.

آب قلیایی سطح pH بدن را تنظیم می‌کند

بدن به‌صورت طبیعی در تلاش است تا همواره میزان خاصیت اسیدی و بازی بودن خون را متعادل کند. وقتی‌که خون خاصیت اسیدی پیدا کند، بدن باید تلاش بیشتری را برای این متعادل‌سازی انجام دهد که موجب ایجاد تنش در عملکرد سایر اعضا می‌شود.

در دنیای مدرن، رژیم غذایی روزمره ما سرشار از گوشت‌ها و چربی‌ها، پنیر، کره و ... است که سبب افزایش حالت اسیدی بدن می‌شوند. دخانیات، قهوه، نوشابه‌های گازدار، شکر صنعتی و ... نیز سبب تشدید این حالت می‌شوند. افزایش بیش‌ازحد حالت اسیدی بدن سبب بروز انواع مختلفی از بیماری‌ها می‌شود.

آب قلیایی سطح اسیدی بودن بدن را کاهش داده و به خنثی‌سازی آن کمک می‌کند. استفاده از این آب تنها برای پیشگیری از وقوع بیماری به دلیل افزایش سطح اسید مفید نیست، بلکه به بهبود بیمارانی که از این مشکل رنج می‌برند نیز کمک می‌کند.

آب قلیایی سبب آب‌رسانی بهتر به بدن می‌شود

آب قلیایی مولکول‌های کوچک‌تری دارد که راحت‌تر جذب بدن می‌شوند. نوشیدن آب قلیایی سبب آب‌رسانی بهتر به بدن نسبت به نوشیدن آب لوله‌کشی شهری می‌شود. آب قلیایی همچنین حاوی مواد معدنی یونیزه طبیعی بسیاری است که سبب گردش بهتر جریان خون می‌شوند و سطح عملکرد بدن را در حالت بهینه قرار می‌دهند.

آب قلیایی بدن را سم‌زدایی می‌کند

یکی از فواید نوشیدن آب قلیایی، توانایی این آب در شستن مواد سمی موجود در بدن است که سبب بروز بیماری می‌شوند. نوشیدن آب فراوان یک عامل مهم برای حفظ سلامتی است.

تقریباً تمام رژیم‌های غذایی تجویزشده برای سم‌زدایی شامل نوشیدن آب فراوان هستند. هرچند که خوردن انواع میوه‌ها و سبزیجات برای داشتن رژیم غذایی مناسب ضروری است؛ اما نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز نیز یک عامل مهم برای سم‌زدایی از بدن است.

بسیاری از رژیم‌های غذایی تجویزشده برای سم‌زدایی از بدن به خرید یک دستگاه تصفیه آب و تولید آب قلیایی توصیه می‌کنند تا از سلامت آب شرب و عدم وجود مواد معدنی خطرناک و سایر آلودگی‌ها در آن اطمینان حاصل شود.

آب قلیایی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

حفظ شرایط بدن در حالت قلیایی، سیستم ایمنی آن را فعال‌تر می‌کند. این امر به‌صورت طبیعی و بر اثر خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد موجود در بدن صورت می‌گیرد. محققان ثابت کرده‌اند که نوشیدن آب قلیایی سبب خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد و درنتیجه بهبود سیستم ایمنی آن می‌شود. این امر می‌تواند منجر به سلامت درازمدت افراد شود.

آب قلیایی به کاهش وزن کمک می‌کند

آب قلیایی برای کسانی که با اضافه‌وزن خود مشکل دارند بسیار مفید است. امروزه غذاهای معمول در رژیم غذایی ما بدن را به سمت دست‌یابی به حالت اسیدی سوق می‌دهد. این موضوع سبب می‌شود که بدن سلول‌های چربی بیشتری را برای خنثی‌سازی اثر اسیدی تولید کند. تولید سلول‌های چربی بیشتر نیز موجب افزایش وزن خواهد شد.

آب قلیایی به‌صورت طبیعی به خنثی‌سازی خاصیت اسیدی می‌پردازد. به‌عبارت‌دیگر، بدن افرادی که آب قلیایی می‌نوشند سلول‌های چربی کمتری تولید کرده و این افراد وزن مناسب‌تری خواهند داشت.

آب قلیایی به مبارزه با سرطان کمک می‌کند

به زبان ساده، سلول‌های سرطانی در محیطی با سطح pH خنثی رشد نمی‌کنند و سرطان در محیطی اسیدی به وجود می‌آید. تعادل قلیایی بدن برای جلوگیری از رشد سلول‌های بدخیم ضروری است. بیشتر غذاهایی که یک فرد در رژیم غذایی خود می‌خورد به افزایش سطح اسیدیته بدن منجر می‌شود و آب قلیایی درواقع به خنثی‌سازی این شرایط اسیدی می‌پردازد. سطح pH بدن یک انسان سالم باید در محدوده ۷ تا ۷٫۲ باشد و نوشیدن آب قلیایی به دست‌یابی به این سطح کمک می‌کند.

آب قلیایی در جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی نیز مؤثر است؛ بنابراین یک فرد سالم هم برای پیشگیری از بروز سرطان می‌تواند از خواص آب قلیایی بهره ببرد.

آب قلیایی از گسترش بیماری دیابت جلوگیری می‌کند

محققان نشان داده‌اند که رابطه مهمی میان قند خون و مصرف آب قلیایی وجود دارد. عملکرد صحیح لوزالمعده شدیداً وابسته به یک رژیم غذایی قلیایی است. لوزالمعده آنزیم‌های هضم قلیایی و سدیم بی‌کربنات تولید می‌کند و عملکرد آن به کاهش مقادیر اضافی اسید منجر می‌شود. لوزالمعده به تنظیم قند خون که تولیدکننده انرژی بدن است نیز کمک می‌کند؛ بنابراین برای داشتن قندخونی متعادل، نیاز به یک رژیم غذایی قلیایی است.

برخی بیماران دیابتی در ژاپن با استفاده از آب قلیایی تحت درمان قرار می‌گیرند. حتی استفاده کوتاه‌مدت از آب قلیایی نیز در تنظیم مقدار قند خون بسیار مؤثر است.

آب قلیایی به درمان بیماری پوستی پسوریازیس کمک می‌کند

پسوریازیس یک بیماری پوستی است که درمان قطعی ندارد. علائم این بیماری شامل تکه‌های قرمز روی پوست، نقاط کوچک پوسته‌پوسته‌شده، پوست خشک و ترک‌خورده و خارش و سوزش در نقاطی از پوست است. فلس‌های نقره‌ای مختلفی نیز بر روی سطح پوست دیده می‌شوند.

تماس نقاط آسیب‌دیده پوست با آب قلیایی می‌تواند به بهبود آن کمک کند. همچنین نوشیدن روزانه آب قلیایی می‌تواند به خنثی‌سازی سطح پوست کمک کرده و مانع بروز این بیماری شود.

فواید استفاده از آب قلیایی بی‌شمار است. با بررسی تمام خواص مفیدی که این آب در حفظ و بهبود سطح سلامتی بدن دارد، استفاده از چنین آبی بسیار ضروری است. اگر در معرض بیماری‌های مختلفی قرار دارید، بدن خود را با نوشیدن آب قلیایی بیمه کنید.

۲۰ دی ۱۳۹۶